poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Samantha Young - Wbrew Zasadom



Jest to jedna z pozycji, które przeczytałam na urlopie. I mogę śmiało polecić ją właśnie na leniwe popołudnia spędzane na plaży. Jest raczej lekka i zdecydowanie przyjemna. Wciąga od pierwszych stron i czytelnik nie czuje się znudzony wstępem. Nie jest to erotyk, jak mogłaby sugerować okładka, raczej romans z wątkiem erotycznym. Autorka nie skupia się na skomplikowanych opisach pozycji seksualnych, za co ode mnie duży plus. 

W prologu poznajemy nastoletnią Joss, którą dotyka bardzo traumatyczne wydarzenie. Następnie akcja toczy się, kiedy bohaterka jest już dorosła i poszukuje mieszkania. W drodze poznaje Bradena, albo raczej pana Garnitura (ksywka nadana przez Joss). Jak to zwykle bywa, między bohaterami iskrzy od samego początku... i tu pewne zaskoczenie, bo nie rzucają się na siebie od razu. Powiedziałabym raczej, że starali się zacząć od przyjaźni, co niemal im się udało. Sprzyjał temu fakt, że Joss mieszkała z siostrą Bradena - Elle. 

Sami bohaterowie wzbudzili moją sympatię od samego początku. Joss jest zamkniętą w sobie osobą, ale nie szarą myszką. Trauma z przeszłości odcisnęła na niej swoje piętno, sprawiła, że Joss stała się dość chłodna emocjonalnie (co było jej niezaprzeczalnym mechanizmem obronnym), starała się za wszelką cenę być zdystansowana. Owy dystans  był jednak trudny, gdyż Elle i Braden byli bardzo otwarci i przede wszystkim troskliwi, co wprowadzało chaos do uporządkowanego, bezpiecznego świata Joss. Powinnam jeszcze dodać, że Joss cierpiała na napady paniki i PTSD, co dodawało smaczku całej historii. W związku z tym, pojawił się też wątek terapii głównej bohaterki - realistyczny, co było niemałym zaskoczeniem. Jeśli chodzi o samego Bradena... uwielbiałam go od samego początku. Może dlatego, że nie był tak całkiem banalny, jak to zwykle bywa? Miał w sobie to coś. Trzymał się swoich zasad, był opiekuńczy, potrafił być zdecydowany, kiedy tego wymagała sytuacja. Jednym słowem czarujący mężczyzna. W przeszłości został zraniony i nie chce żadnych emocjonalnych związków z kobietami. I choć poczuł coś do Joss, to nie powoduje to u niego spustoszenia (jak w jej przypadku). Właściwie Braden był bardzo rozsądny i wyrozumiały, choć potrafił potrząsnąć Joss, kiedy to było konieczne. Może nie zawsze używał odpowiednich metod, ale osiągał zamierzony efekt.

Tak sobie myślę, że Joss może wkurzać czytelników swoim zachowaniem. Mogę jednak z czystym sumieniem stwierdzić, że jej reakcje były adekwatne do problemów i nieprzepracowanej traumy. Właściwie wszystkie wydarzenia w fabule, zostały przemyślane przez autorkę i pasowały idealnie to problemów głównej bohaterki. Nie były czymś pobocznym.

Przy tym opisie problemów Joss można by odnieść wrażenie, że historia ta będzie nieco przyciężka. Nic bardziej mylnego. Autorka pisze bardzo lekkim językiem, z nutką humoru. Wiele razy się ubawiłam. Sam wątek Elle i Adama był bezbłędny. Oczywiście niektóre sytuacje zostały nieco przerysowane, ale dla mnie były niezłą zabawą. 

Nie chcę zdradzać więcej treści, bo i tak zbyt wiele już napisałam. Mnie osobiście ta pozycja bardzo przypadła do gustu. Z pewnością sięgnę po inne książki tej autorki. Możliwe, że na mój osąd wpłynęła leniwa atmosfera plaży, ale i tak gorąco polecam tę pozycję. 

9 komentarzy:

  1. Witam. Zaintrygowala mnie ta ksiazka czy posiadasz moze pelnego pdf? Moglabym prosic na email mrowcia9@gmail.com
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety książkę mam tylko w wersji papierowej. Przykro mi, że nie mogę pomóc. Pozdrawiam

      Usuń
  2. widziałam na Twoim chomiku tą książkę ale okazało się, że jest niepełną wersją ;/
    zgarnęłam po małych poszukiwaniach w formie pdf :)
    mnie się podobała ta książka bo tak jak napisałaś .. nie rzucili się na siebie na samym początku książki ! Powiem szczerze, że momentami się potrafiłam wzruszyć ale nad czym to nie powiem żeby innym nie zdradzać fabuły:)
    zdecydowanie polecam :)
    M.K

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy mogłabyś podzielić się książką w pdf? bardzo proszę :) szukałam już długo i do tej pory nic :( mój mail to leena118@o2.pl, byłabym wdzięczna :)

      Usuń
    2. też szukam tej książki w wersji PDF
      będę wdzięczna gdyby ktoś się podzielił
      mój adres: papatka_smile@wp.pl

      Usuń
    3. Ja też poprosze w pdf jak da rade adres: ange35@amorki.pl

      Usuń
  3. Gdzie można znaleźć pełną wersję?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma ktoś może link do darmowego pdf.?

    OdpowiedzUsuń
  5. czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć książkę za darmo w pdf? szukam, szukam i nic

    OdpowiedzUsuń