poniedziałek, 27 maja 2013

Raine Miller - Naga, All in



Na książkę trafiłam zupełnie przypadkiem i przyznam, że pochłonęłam ją na jeden strzał. Zaraz potem połknęłam drugą część (której niestety nie ma jeszcze w polskiej wersji językowej). Czy jest jakoś szczególnie wyjątkowa? Nie, ale mam słabość do historii, w których bohaterowie są obarczeni trudną przeszłością, a tak jest właśnie w tym wypadku. W dodatku żaden z głównych bohaterów nie jest, mówiąc kolokwialnie, „ciepłą kluchą”. Brynne jest piękną kobietą, która dorabia jako modelka. Tak poznaje Ethana, który kupuje jej akt. O ile Brynne polubiłam od samego początku, o tyle do Ethana zapałałam bezgraniczną miłością, która pogłębiała się z każdą kolejną stroną. Czym mnie urzekał? Przede wszystkim tym, że był bardzo bezpośredni. To się wyjątkowo rzadko zdarza żeby główny bohater był tak prostolinijny (choć to nie jest odpowiednie słowo). Jego niesamowita opiekuńczość i troska o ukochaną osobę, jest po prostu niesamowita. Dla mnie Ethan jest naprawdę czarującą istotą. Autorka bardzo ładnie opisała to, co łączy tę dwójkę. Oczywiście można by się czepiać, że to wszystko za szybko się rozwinęło, ale tu mi to nie przeszkadzało. Sceny erotyczne zostały opisane ze smakiem, bez nadmiernego uszczegóławiania i bez sytuacji z kajdankami, czy innymi gadżetami. Przeszłość bohaterów tylko dodaje smaczku całej historii. 

Pierwsza część została napisana z punktu widzenia Brynne, natomiast druga z punktu widzenia Ethana, za co ode mnie duży plus dla autorki. Jedyny minus jaki znajduję, to fakt, że pierwsza część jest właściwie przedsmakiem kolejnej i tak naprawdę niewiele można się dowiedzieć po pierwszej książce. Ale... według mnie to bardzo fajna historia, która jest godna uwagi. Może i bywa momentami przewidywalna, ale mało która nie jest. 

307 komentarzy:

  1. Ja na przykład po przeczytaniu kawałka wiedziałam,że Brynne była wykorzystywana.

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiadomo kiedy będzie wydana druga część w Polsce? Pierwsza część dla mnie jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiam się właśnie kiedy będzie druga część, ponieważ widziałam 3 na chomikuj ale była po angielsku. Nie mogę się doczekać następnej. Boże kocham to !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wie ktoś może gdzie moge dostac częśc drugą w angielskiej wersji ? Bardzo proszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam 2 część w wersji angielskiej. Podaj maila to Ci prześlę.

      Usuń
    2. madaa230@gmail.com z góry dziękuję ! :)

      Usuń
    3. A mi też możesz wysłać tą 2 część w wersji angielskiej? Byłabym wdzięczna :) Oto mój mail: flightbird92@gmail.com

      Usuń
    4. hej, byłabym wdzieczna gdybym tez dostala w swoje rece druga część
      marta.orlik.94@gmail.com

      Usuń
    5. Hej!Jeśli to nie problem to ja równiez poprosze:
      zuzannaszymkowiak@o2.pl

      Usuń
    6. hej jeżeli to nie jest kłopot to ja również poproszę o drugą część
      gasioranita@interia.pl

      Usuń
  5. Wiadomo cos o 3 czesci po polsku? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ja tez moge prosic o przesłanie 2czesci na meila?😊 Borczak2@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ja tez mogę prosić o przesłanie 2 części w wersji angielskiej na adres: anlu21@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam drugą część po polsku :D Osobiście ją przetłumaczyłam ;P Teraz klepię w klawiaturkę, żeby przetłumaczyć część trzecią. Ta część jest inna od dwóch poprzednich... choćby dlatego, że autorka wprowadziła trzech narratorów. Niedawno wyszła część 3,5 pt "Cherry Girl", która dotyczy Neila(wspólnik Ethana) i jego dziewczyny (sekretarka Ethana - o ile dobrze pamiętam). Wkrótce się ukaże część 4. A czy Gola to wyda??? Piszcie na facebooku pytania czy i kiedy pojawią się kolejne części. Może jak będzie zainteresowanie ze strony czytelników .... może wtedy skłonią się, by wydać cały cykl. Powiem jedno... moim zdaniem kolejne części są dużo lepsze od "Nagiej" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ile juz przetłumaczyłaś z tej 3-ciej części?? :)

      Usuń
    2. Jak to miło wiedzieć, że jest ktoś taki, kto ma chęć przetłumaczyć książkę :) Daj proszę znać, kiedy skończysz 3 część. Z chęcią przeczytam :)

      Usuń
    3. Trzeciej części mam 7 rozdziałów przetłumaczonych. Przerywam na chwilę dla innego tłumaczenia... dla innego wydawnictwa zaczynam tłumaczyć "Obsidian".
      Jak na razie Gola usunęła wpis na facebooku o planach związanych z "All in" ;(

      Usuń
    4. https://www.facebook.com/OficynaGola?fref=ts śledźcie tam losy planu wydawniczego. Myślę, że pisanie postów z pytaniami także nie zaszkodzi ;) Może jednak się skuszą. Na razie czekam na jakieś informacje od Goli, więc nie rozpowszechniam tłumaczenia... choć to przykre, że nie mogę pokazać mojej pracy światu...

      Usuń
    5. Witam czy mogę prosić Ciebie o przesłanie mi II All In i III Eyes Wide Open proszę!!! Mój adres ania.p8530@wp.pl. Z góry bardzo bardzo dziękuję.

      Usuń
    6. Witam
      Czy ja również mogę prosić o przesłanie mi drugiej i trzeciej części w j. polskim? mój e-mail analina@o2.pl
      Z góry dziękuję
      Pozdrawiam

      Usuń
    7. Hej,
      ja również bardzo proszę o 2 i 3 część w j. polskim:-) Mój e-mail: andy_1982@wp.pl
      Bardzo dziękuję,
      POZDRAWIAM:-)

      Usuń
    8. wiatm błagam o 2 część w wersji polskiej.agata-makowska5@wp.pl

      Usuń
    9. Witam, ja również byłabym ogromnie wdzięczna za przesłanie mi 2 i 3 cześci w wersji po polsku ;) moj e-mail: ewelina.baran.060590@gmail.com
      z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

      Usuń
    10. Witam, ja również bardzo bym prosiła o 2 i 3 część w polskiej wersji. Pozdrawiam. patrycja-kotulska@wp.pl

      Usuń
    11. Witam.
      Również proszę o 2 i 3 część w wersji polskiej.magda_dee@o2.pl.
      pozdrawiam

      Usuń
    12. Ja też bym bardzo prosiła o 2 i 3 część po polsku ;D
      paulinA.wieczoreK011@gmail.com
      Z góry dziękuję <3

      Usuń
    13. Witam,
      ja również bardzo proszę o przesłanie 2 i 3 części w polskiej wersji:) agatza@wp.pl
      Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam:D

      Usuń
    14. PROSZĘ WYŚLIJCIE MI TEŻ 2 I JAK MACIE 3 CZĘŚĆ
      odrina@wp.pl
      BARDZO PROSZĘ I Z GÓRY DZIĘKI :)

      Usuń
    15. witam czy moge prosic o przetłumaczoną drugą część ksiażki? Wszedzie szukałam ale nie ma. Z góry dziękuję. olciasz94@wp.pl

      Usuń
    16. cześć
      chyba nie będę oryginalna jeżeli będę błagać o 2 i 3 cześć tłumaczenia :)
      lilu1@poczta.onet.pl
      z góry wielkie dzięki

      Usuń
    17. Hej, jezeli mogla bym prosic tez chetnie bym wziela 2 i 3 czesc. Moj email-ankoowata@gmail.com. dziekuje :)

      Usuń
    18. Byłabym bardzo wdzięczna jeśli również mogłabym otrzymać 2 i 3 część.
      Mój e-mail: basia.n1995@o2.pl
      Z góry ślę gorące buziaki i podziękowania :*

      Usuń
    19. Witam!
      Czy ja także mogę prosić o wysłanie 2 i 3 części?
      mój mail: adzia990@buziaczek.pl
      z góry dziękuję! Pozdrawiam! :*

      Usuń
    20. Hej Kochane :P Czy i ja mogłabym prosić o przesłanie 2 i 3 częsci po polsku? Mój email to brygida.brzytwa.twarg5@gmail.com Meeggga dzięki :D :* Pozdrowionka

      Usuń
    21. Witam!
      Bardzo bym chciała przeczytac drugą częśc All In ale niema jej jeszcze po polsku w ksiegarniach i niewiem czy bedzie ,prosze jesli mozesz wyslij mi z góry dziekuje na ekspander27@interia.pl

      Usuń
    22. hej mogłabym prosić o 3 cześc??

      Usuń
    23. i ja dołączę swoją prośbę o 2 i 3 część po polsku.
      Mój email - vipdorota1978@wp.pl
      Z góry serdeczne dzięki
      Pozdrawiam , Dorota

      Usuń
    24. Bardzo proszę o polską wersję 2 i 3 części. a.koltun06@gmail.com. Pozdrawiam Agnieszka

      Usuń
    25. Witam, mogę prosić o 2 oraz 3 część All in po polsku. ania0526@o2.pl z góry wielkie dzięki ;)

      Usuń
    26. proszę o 2 i 3 część All in po polsku, nie mogę na długo opuścić losów z 1 części. z góry wielkie dziękuję :) anusia96@vp.pl

      Usuń
    27. Witam :) jeśli tylko mogę prosić o podesłanie 2 i 3 części po polsku byłabym wdzięczna, szukam już od dłuższego czasu tłumaczeń, lecz nigdzie nie ma. lucynka_2@interia.eu z góry bardzo dziękuję :)

      Usuń
    28. Hej :) mogę prosić o 2 oraz 3 część książki po polsku mój mail drozdzowka23com@o2.pl z góry dziękuje :)

      Usuń
    29. nie wiem czemu ale jest błąd w mailu bez polskich znaków drozdzowka23com@o2.pl

      Usuń
    30. Witam ;) ja też bardzo prosiłabym o 2 i 3 część w języku polskim.
      Mój mail wiolettaniemiec@o2.pl z góry dziękuję ;)

      Usuń
    31. Witam, czy ja też mogę prosić o 2 i 3 część w języku polskim:) betik9@interia.pl dziękuje:)

      Usuń
    32. Hej ja też bardzo bym prosiła o podesłanie mi drugiej części w wersji polskiej, drobia950@gmail.com Będę Ci bardzo wdzięczna :)

      Usuń
    33. dzień dobry :)
      Jeśli jest taka szansa ja również poproszę o 2 i 3 część w języku polskim :) asiulkakg@gmail.com
      z góry bardzo dziękuję;)))

      Usuń
    34. Witam,
      Jeśli to możliwe też bym prosiła o 2 i 3 część PL.
      Z góry dziękuje :) karina905@wp.pl

      Usuń
    35. Dzień dobry;)
      jeśli mogłabym dorzucić się z prośbą o 2 i 3 część PL;)
      z góry bardzo bardzo dziękuję;) anna.ak@poczta.fm

      Usuń
    36. Ja rowniez bylabym wdzieczna za 2 i 3 czesc pl :) helena_hel@wp.pl

      Usuń
    37. Witam bardzo proszę o 2 i 3 część pl, :) bardzo będę wdzięczna emi1988@vp.pl pozdrawiam ;)

      Usuń
    38. Witam ja również bym poprosiła o 2 i 3 część po polsku;) będę bardzo wdzięczna . Z góry dziękuje ;))) Pozdrawiam ;) monia-117@wp.pl

      Usuń
    39. A czy ja mogłabym prosić do przesłanie Twojego tłumaczenia 2 i 3 części?? Byłabym bardzo wdzięczna, ponieważ tak się wciągnęłam w 1, że nie wytrzymam do wiosny:)
      justynagrzywacz5@wp.pl

      Usuń
    40. Witam.. czy ja rowniez moge prosiic o 2 czesc po pl. Bardzo byla bym wdzieczna. Magdziula199124@gmail.com

      Usuń
    41. Witam, też poproszę o 2 i 3 część jeśli to możliwe, będę wdzwęczna autsaider10@wp.pl Dziękuje

      Usuń
    42. Witam!
      Jesli to nie problem to ja rowniez prosilabym o wysłanie 2 i 3 czesci na kaska507@interia.pl
      Z gory dziekuje!

      Usuń
    43. Hej dziewczyny ja także proszę o 2 i 3 część na rozannas@interia.pl.z góry dzięki

      Usuń
    44. Hej proszę o kolejne części ;) emi1988@vp.pl będę wdzięczna ;)

      Usuń
    45. Witam. Ja również proszę o 2 i 3 część po polsku na mail edytab32@wp.pl dziękuję:)

      Usuń
    46. To ja też, bardzo ładnie proszę bo dawno żadna książka tak mnie nie pochłonęła :) Mój mail kasiakomorowska25@gmail.com , z góry bardzo dziękuję :) Pozdrawiam

      Usuń
    47. https://play.google.com/store/search?q=naga%20raine%20miller&c=books 2 część za ok.16 zł a 3 część ok 20zł. 2 część kupiłam. książka w całości ale nie można jej pobrać:(

      Usuń
    48. Hej�� jeśli istnieje taka możliwość,również proszę o przeslanie 2.i3.tomu po polsku�� mój mail to: sanwier@onet.pl . Z góry dziękuję i pozdrawiam ��

      Usuń
  9. Właśnie się dowiedziałam, że druga część Oblicz będzie wydana przez Golę na wiosnę 2014 !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Poprosze 2i 3 część pl na meila proszę proszę andzika7@o2.pl będę bardzooo wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja tak samo jak jest możliwe to chciałaby 2 i 3 część po pl magda1318@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tak samo jak jest możliwe to chciałaby 2 i 3 część po pl magda1318@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. prosze o 2 cz. po polsku:) patrynka18@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ma ktoś 2 część po polsku? Proszę misiaczek558@buziaczek.pl

      Usuń
  14. a ja bym prosiła o 3 część na mejla po polsku ;) grosia11@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. posiada ktoś przetłumaczoną 3 część?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ją też proszę o 3 część na : asiasz1982@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. i ja poproszę 3cią część na paulina1991zmc@wp.pl z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. witam ja nie będę inna i również błagam o tłumaczenie części 3 bo umieram z ciekawości wrrr... anulkagrel@amorki.pl a gdyby ktoś by był zainteresowany wymianą książek w wersji PDF to chętnie bym się powymieniała bo mam spore "zapasy" :D Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam, ja tez mam spore zapay ok 120 ksiazek! ale bardzo bardzo zalezy mi na 2 i 3 czesci po polsku raine miller? moge prosic o przeslanie? kwiaciarniauwioli@wp.pl . pozdrawiam~!

      Usuń
  19. jeśli macie 2 część po polsku bardzo proszę o przesłanie , ponieważ już dawno przeczytałam 1 część a 2 jest tylko po ang , proszę na meila : takeovercontrol5@gmail.com z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  20. witam, ja też bardzo ślicznie proszę o 2 i 3 część, mój mail agnes-a@o2.pl, będę dozgonnie wdzięczna
    aga

    OdpowiedzUsuń
  21. witam, ja także proszę bardzo o 2 i 3 część, mój mail to 910327@wp.pl , z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam również bardzo proszę o 3 część jeśli to możliwe na iskra-iska@wp.pl. Będę dozgonnie wdzięczna:-)z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam
    Czy mogę prosić o 3 część w polskiej wersji? Będę mega wzdzięczna. mail:a_gryz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. 3 części chyba nikt jeszcze nie ma:(

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam,
    Jestem po pierwszej części i bardzo mi się spodobała. Wyczytałam z postów że ktoś jest w posiadaniu tłumaczenia drugiej części a nawet trzeciej. Bardzo bym prosiła o przesłanie, bo szczerze powiedziawszy raczej nie dam rady czekać na oficjalne wydanie drugiej części na wiosnę. Więc proszę jeszcze raz barrrdzo e-mail: zlosnica119@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam gorąco. Jeżeli nie byłoby problemu, proszę o przesłanie mi drugiej części po polsku: skalgeo@uznam.net.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam serdecznie prosiłbym o tłumaczenie 3 części bo ciekawość mnie zżera bgbecia@poczta.fm będę dozgonnie wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam, jeżeli ktokolwiek ma 3 część bardzo proszę o przesłanie na maila, agorna1989@gmail.com z góry dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam, i ponownie powtarzam prośbę o trzecią część jeśli ktoś dysponuje.
    E-mail: zlosnica119@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. ja również prosze o 2 i 3 czesc po polsku na pepitaa_9@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja również proszę o3 cześć anula244@onet.eu DZIEKUJE

    OdpowiedzUsuń
  32. jeśli ktoś chce 2 część to może pisać do mnie to wyślę. A jeśli ktoś posiada tłumaczenie 3 części to baaardzo o nie proszę bo ja posiadam ale niestety tylko po angielsku :( to mój adres: anulkagrel@amorki.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym prosiła o 2 część na maila : olcia1271@op.pl

      Usuń
    2. Witam,
      czy mogę prosić o drugą część "All in" R.Miller w j.polskim.
      Dziękuję z góry !!
      s.szczepanekk@gmail.com

      Usuń
    3. Jeżeli mogę to poproszę o przesłanie 2 części :) będę bardzo wdzięczna :)
      justynagrzywacz5@wp.pl

      Usuń
  33. http://allegro.pl/all-in-raine-miller-i4110903093.html Znalazłam coś takiego. Można kupić oryginał + polskie tłumaczenie All in :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tłumaczenie All in udostępnia autorka tego bloga, wystarczy do niej napisać i prześle na maila. Po co płacić?

      Usuń
    2. Ja pisałam do autorki blogu i ona twierdzi że nie ma tłumaczenia All in :(
      A tobie wysłała??

      Usuń
    3. A co do tego tłumaczenia z allegro to tam wyraźnie pisze że nie ma tłumaczenia całej książki tylko jej fragmętów

      Usuń
  34. ma ktoś 3 część.?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taa, możesz ją kupić w wersji English na amazonie:

      Usuń
  35. bardzo proszę o wysłanie 3 części z góry dziękuję aneta.szledak@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na amazon po wersję English!!

      Usuń
  36. jeżeli ktoś posiada 3 część Nagiej proszę o wysłanie na meila : takeovercontrol5@gmail.com z góry dziękuje !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może byście się tak pofatygowały do Oficyny Gola!!! I tam piszcie, że chcecie kolejne części!! Właśnie przez takie przesyłanie sobie na maile (tj.dobrej i nieprzymuszonej rozpowszechnianie), dalszych części Blackstone'a w moim tłumaczeniu nie będzie!! Ktoś nawet miał czelność sprzedawać moje tłumaczenia na allegro!! Ja za to kasy od nikogo nie brałam! Dawałam do czytania z mojej dobrej i nieprzymuszonej woli! A jakaś menda na tym chciała sobie zarobić!! A co do tych wcześniejszych postów - NA ALLEGRO BYŁO MOJE TŁUMACZENIE W CAŁOŚCI!!! Specjalnie kupiłam i zapłaciłam 10 zł za własne tłumaczenie!!! A dla tych co pragną 3 części - nie będzie 3 części !! Chcecie przeczytać?? Zapraszam na Facebook ---> Oficyna Gola ---> zakładka zdjęcia ---> i pod okładką Nagiej wpisywać się, że chcecie kolejnych części!! Im więcej wpisów tym większe szanse na to, że wydadzą!! Część 3,5 "Cherry Girl", 4 - "Rare Precious Things" i kolejne częsci może pojawią się na amazonie w przyszłości... Tylko to już pewnie Wam NIE BĘDZIE PASOWAŁO, prawda?? BO trzeba kupić książkę za realne pieniądze, prawda?? Przecież o wiele lepiej jest kraść książki i cudze tłumaczenia!!
      A gwoli wyjaśnienia - KAŻDĄ książkę, którą przetłumaczyłam ZAKUPIŁAM na amazonie! Mam prawo przetłumaczyć co tylko tylko zechcę i udostępnić to znajomym! Poza tym TŁUMACZENIE JEST ODRĘBNYM UTWOREM LITERACKIM, do którego TŁUMACZ MA PRAWA AUTORSKIE!! Dlatego też ustaliłam zasady i zabroniłam chomikowania oraz rozpowszechniania moich tłumaczeń!!
      Chcecie dalej Blackstone'a??? To w te pędy do Oficyny Gola i tam prosić... bo ja już ani jednej literki nie udostępnię nikomu!!!
      Pozdrawiam,
      acme.pl (tłumaczka serii Blackstone Affair)

      Usuń
    2. Zgadzam się w 100%, chamstwo ludzkie nie zna granic!!!!!!! Już piszę na face.... Wstyd za takich sk....... Pozdro

      Usuń
  37. Sorry, Vi ale mnie poniosło ;(

    acme.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Wcale się nie dziwię. Tego jeszcze nie było. Ale numer, ludzie to maja tupet. Chamstwo. Wlasnie szukalam 2i 3 cz.. po polsku, ale w takiej sytuacji, to nie mam odwagi prosić. qwert-50@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Hej dziwczyny od tygodni szukam 2 i 3 części po polsku, bardzo proszę o przeslanie na maila :) Proszę proszę proszę :) Dzięki z góry!!!!!

    jziola@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja również bardzo bardzo ślicznie proszę o 2 i 3 część, mój mail analia@o2.pl,
      będę dozgonnie wdzięczna
      Ania

      Usuń
  40. Jeśli ktoś ma 3 część po polsku to plissssssssssssssssssss na meila
    jziola@wp.pl
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się dołączam z prośbą o 3 tom - madeleine-marie@wp.pl
      Z góry dziękuję :)

      Usuń
  41. jeżeli ktoś miałby 2 i 3 część po polsku prosiłabym o wysłanie moj e-mail to anka199817@o2.pl pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Prosę o przesłanie 2 części na @ martynama1@interia.pl. Bardzo dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja też proszę o 2 część po polsku:-) anetamariusza@amorki.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Proszę o przesłanie 3 części 910327@wp.pl Z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  45. przeczytałam pierwszą część, czy ona skończyła się w ten sposób, ze oni się rozstali (miałam dziwnie krótką wersję)? Z wielką chęcią bym skorzystała z 2 czy nawet trzeciej części (strasznie nie lubię niedokończonych spraw i gdybym wiedziała, że nie ma w sieci reszty to pewnie bym się nie zdecydowała na rozpoczęcie czytania. Bardzo proszę niech ktoś się nade mną zlituje :-) do.poczytania@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) w pierwszej części Brynne rzuciła Ethana bo dowiedziała się, że Ethan to znajomy jej ojca i słyszała jak nagrał mu się na pocztę głosową.....w drugiej części Ethan stara się odzyskać Brynne i udaje mu się.....dochodzi do wystawy pracy której renowacją zajmowała się Brynne i tu zaczyna się akcja.......nie będę zdradzać szczegółów ale z zachowania Brynne i jej mdłości wynika, że jest w ciąży- czego sama nie jest świadoma........jeśli macie 3 część to prześlijcie : madeleine-marie@wp.pl

      Usuń
    2. ale skąd miałaś II część,bo szukam uparcie i nic

      Ps jeśli możesz to podziel się nią proszę :zaniska@vp.pl

      Usuń
  46. Jeśli ktoś miałby 2 i 3 część po polsku prosiłabym o wysłanie moj e-mail to jusi85ind@interia.pl
    Bardzo bardzo proszę :)))))))
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam, jeżeli ktokolwiek ma 3 część po polsku bardzo proszę o przesłanie na maila, jusi85ind@interia.pl z góry dziękuję i pozdrawiam :)
    Pierwszą i drugą zaliczyłam i nie mogę się doczekać trzeciej części!!!! :))))

    OdpowiedzUsuń
  48. Czy moglabym prosic o przeslanie 2 i 3 cz po polsku bylabym baaardzo wdzieczna:)) dominika.ds@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  49. Czy mogła bym prosić o 2 część po polsku ?:)
    kasialozo@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja też bardzo proszę o przysłanie 2 i 3 części po polsku na maila krahden@gmail.com i z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja też bardzo proszę o przysłanie 2 i 3 części po polsku na maila kamilamadrzak@.o2.pl i z góry bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  52. jeśli można to ja też proszę o przysłanie 2 i 3 części po polsku na maila zosia16p@interia.pl z góry bardzo dziękuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja także bardzo proszę o przesłanie 2 i 3 części na bjl@o2.pl i bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  54. Jezu, dziewczyny poczekajcie aż druga część pojawi się księgarniach i ją kupcie... W sierpniu ma być druga część. Z tego, co wiem to Oficyna Gola wydanie kolejnych części uzależnia od tego, czy druga część się sprzeda :-( "Naga" podobno zalega w księgarniach i ponieśli ogromne straty... a mimo to wydają teraz część drugą. Jednak jeśli "All in" się nie sprzeda, kolejnych części nie wydadzą na pewno, ponieważ nie są instytucją charytatywną. Są też małym wydawnictwem i nie mają szans na to, żeby straty z jednej książki zalepić sukcesem i zyskiem innej. Osobiście rozmawiałam z autorką tłumaczenia tej serii... i powiem wam, że nie dziwię się, iż nie udostępnia już tłumaczeń. Jej dzieciom brakowało wielu rzeczy, typu jogurt, serek, owoc czy głupi batonik i czytałyście jej tłumaczenia za darmo, a jakaś menda miała czelność na tym zarabiać :-( Powiem szczerze, że ja również po czymś takim nie dzieliłabym się swoją pracą.

    Zwróćmy teraz dziewczynie wiarę w to, że istnieją dobrzy ludzie i kupmy jej tłumaczenie w księgarni - wiem, że laska czuje się wykorzystana i miała przez to jakieś kłopoty z policją. Wiem też, iż ma już przetłumaczoną połowę trzeciej części, ale udostępni tylko wydawnictwu. A wydawnictwo weźmie je tylko w przypadku, jeśli druga część się sprzeda.

    I mam do was jeszcze jedną uwagę. Wiem, że strasznie chcecie to przeczytać, ale zamiast rozsyłać sobie cudzą pracę, powinniście podziękować dziewczynie, za to, co dzięki niej mogłyście do tej pory przeczytać. Straciła zaufanie do ludzi :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie się tej kobiecie :) Ja pierwszą część czytałam po polsku bo koleżanka mi pożyczyła książkę.......drugą tłumaczyła jakaś jej koleżanka z angielskiego na polski i w wordzie czytałam ale widać było, że to laickie tłumaczenie i nieskładne czasem, pełno literówek itd.......ale kupcie książkę.......ja sama jestem miłośniczką papierowych książek, kocham czytać i jakoś nie szkoda mi 30-40 zł na książkę.........przed premierą 2 tomu (zazwyczaj podczas przedpremierowej sprzedazy jakieś książki empik daje promocje i zamiast kupić ja w cenie np. 35 zł jak będzie w sprzedazy zapłacicie przypuśćmy 27,99.......nie mówicie, że się nie opłaca.........

      Usuń
  55. Bardzo proszę o 2 i 3 część w pdf w wersji pl. ewelina586@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  56. Byłabym wdzięczna gdyby ktoś mi przesłał 2 i 3 czesc w pdf w polskiej wersji moj e-mail to ola_nowakowska@autograf.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. W sumie nie wiem, dlaczego niektórym nie podoba się to, że ludzie proszą o tłumaczenie kolejnych części książek. Zwróćcie uwagę na to, że niektórych zwyczajnie nie stać na to, żeby sobie je kupić.
    Ja również byłabym wdzięczna za przesłanie mi polskiej wersji drugiej i trzeciej części w pdf, na maila w.czterech.scianach@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórym się to nie podoba, chociażby dlatego, że tłumacz z tego nic nie ma. Jak sobie tak rozsyłacie cudza pracę, tłumacz nie dostaje z tego nawet przysłowiowego "dziękuję"! To tłumacz poświęca swój czas i zdolności. Tłumacz udostępnia to na chomiku za darmo, a większość z Was przywłaszcza sobie ich pracę i puszcza ją w obieg bez zgody autora przekładu. A są wśród Was i tacy, którzy mają czelność na tym zarabiać - sprzedają to na Allegro lub wstawiają na strony, gdzie pobiera się plik, ale wczesniej musisz wysłać sms za 25 zł! W ten sposób ktoś zarobił sobie prawie 20 tysięcy złotych, a ja nie mam co do gara dzieciakom włożyć! Dlatego mi się to nie podoba! Dotarło?!

      Jeszcze jedno Wam powiem... za 25 zł możecie sobie pobrać 9 marnych rozdziałów Blackstone'a 3!! Ktoś zarobił ponad 17 500 zł oszukując ludzi! Bo ci, którzy to ściągali liczyli na to, że dostaną całą książkę! I wpieprzyli się na minę, bo mają tylko 9 rozdziałów, które zdążyłam przetłumaczyć, zanim znalazłam "All in" na allegro!

      Dla Waszej informacji - "Oczy szeroko otwarte" mają 22 rozdziały + historia bonusowa "Opowieść świąteczna - pierwsze spotkanie Brynne i Ethana" (akcja opowiadania toczy się w czasie Świąt Bożego Narodzenia 2011 roku - czyli jeszcze przed "Nagą").

      Wasze zachowanie mnie wkurza. Nie będę się zgadzać na to, by ktoś zarabiał kosztem mojej ciężkiej pracy, więc dalszych części albo nie będzie, albo będą zabezpieczone hasłem bez którego nikt pliku nie otworzy.


      acme.pl(tłumaczka serii "Oblicza Blackstone'a")

      Usuń
  58. Witam proszę o 2 część na maila w języku polskim
    dorotagasior05@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Jesli ktos ma to prosze bardzo o wyslanie 2 i 3 czesci po polsku
    zosia.lapinska@wp.pl
    z gory bardzo dziekuje :)
    P>S> po prostu ksiazka bardzo mi sie spodobala. wiem, ze niektore z was maja tlumaczenie, a ja szukam i szuakm i nie moge znalezc :(

    OdpowiedzUsuń
  60. czy ktoś ma 3 część w języku polskim
    dorotagasior05@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  61. przeczytałam właśnie pierwszą część i bardzo jestem ciekawa dalszego ciągu, jeśli ktoś ma tłumaczenie pl drugiej i trzeciej części to bardzo prosze o przesłanie i z góry bardzo dziękuje :-) dudek.k@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam, jeżeli ktokolwiek ma 3 część bardzo proszę o przesłanie na maila : adia3247@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  63. Do ACME - przykro mi, żę straciłaś wiarę w ludzi i wcale Ci się nie dziwię, ale troszkę przykro mi, że porządnych ludzi przez to klasyfikujesz z resztą :( Pisałam wielokrotnie, Ze ja nie chcę publikacji na nośniku, tylko zapłacę za udostępnienie jej na czas przeczytania ( obojętni egdzie). Jestem Miłośniczką Raine Miller i mimo czytania w necie kupuję wszystkie jej książki, a czekając na wydawnictwo to stuknie mi chyba 60-tka, bo samej nie stać mnie na kupienie całej 2 serii- a chętnie bym to zrobiła. Tak więc proszę raz jeszcze - chętnie zapłacę za udostępnienie tylko do przeczytania za opłatą, żebyś nie czuła się stratna za ciężko pracę. Podziwiam Cię, i gdybym mogłą to sama bym przetłumaczyła :/ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  64. Ja również zwracam się do ACME. Bardzo zależy mi na 2 części i dlatego nie widzę problemu żeby zapłacić za udostępnienie tłumaczenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  65. A ja rozumiem ten "bulwers". Jakbym była na tyle z angielskim to sama bym to przetłumaczyła i chyba by mnie szlak trafił jakby ktoś na tym chciał zarobić.
    Ale podpisuje się pod dziewczynami, że chętnie zapłacę za tłumaczenie i nikomu nie udostępnię bo znam się trochę na prawach autorskich :) więc jakby ktoś chciał udostępnić to niech maila poda albo coś żeby się zgadać! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  66. Cześć :) chciałam się zapytać czy mogła bym poprosić o polską wersje 2 i 3 części :) ? na maila bede do zgodnie wdzięczna , justysiia90@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  67. Hej , wie ktoś może czy w necie można znaleźć 2 i 3 część do czytania po polsku ?:)

    OdpowiedzUsuń
  68. Hej rozumiem poruszenie. Tez bym,sie wkurzyla. Ale kurcze wiadomo jak wciągają te wszystkie ksiazki i trochę mi smutno jak czytam jedna część a drugiej nie ma nigdzie i zrzera mnie ciekawosc. Jeżeli jednak znajdzie sie tu ktoś kto podzieli sie polskimi częściami będę bardzooo wdzieczna mój mail asiasmart@wp.pl dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  69. Witam
    Bardzo chętnie kupię 2 i 3 część po polsku no ale wszyscy wiemy, że nigdzie ich nie ma bo wydawnictwo nie chce wydać. Gdyby byłaby taka możliwość, że ktoś mógłby mi podesłać na maila to byłabym bardzo wdzięczna. Przeczytam raz i skasuję plik :) mail to: kasienka359@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja także proszę o przesłanie , po przeczytaniu kasuje pliki. Pozdrawiam
    asia1626@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  71. Ja też bardzo chętnie kupię 2 i 3 część, bo podobała mi się pierwsza. Proszę o info. Mój mail: wanda.kaczmarczyk71@interia.pl
    Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  72. Joan J, acme, kimkolwiek jestes. Możesz powiedzieć w którym świecie tłumaczyłaś obsydian dla wydawnictwa? Chyba w tym samym, co serię wait :)

    OdpowiedzUsuń
  73. Cześć właśnie przeczytałam pierwsza część książk jjestem oczarowana jeśli ktoś ma 2 i 3 tom proszę o wysłanie na maila będę wdzięczna ewel1nka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  74. Bardzo prosze o przeslanie 2 i 3 czesci w jezyku polskim na markiza27@wp.pl z gory dziekuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  75. Moze i 30-40 zł to nie jest duzy wydatek na ksiaZke - ale zalezy jak kto czyta.... ja czytam srednio 1-2 ksiazki DZIENNIE i jakbym miala kazda kupic to raczej finansowo nie dalabym rady wiec dla mnie pdfy to dobre rozwiazanie... ksiazki tez powinny byc tansze - nie trzeba odrazu zarabiac milinow- tylko jakby ksiazka kosztowala 10-20 zl to napewno wiecej osob by je kupilo niz sciagnelo...


    Bardzo bardzo zalezy mi na 2 i 3 czesci po polsku raine miller? moge prosic o przeslanie? kwiaciarniauwioli@wp.pl . pozdrawiam~!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... średnio 1-2 książki dziennie - to Ty nie pracujesz, albo nie uczysz się? Bo ja czytam bardzo szybko i nie jestem w stanie przeczytać aż tyle przy codziennych obowiązkach, bo nie starcza mi na to czasu

      Usuń
  76. Witam czy istnieje szansa na 2 częśc.chcialabym rowniez podziekowac osobie ktora traci swoj czas na tłumaczenie co na pewno nie jest łatwe.
    Prosze o kontakt chciałabym również popisać o innych ksiazkach i dowiedzieć sie co jeszcze warto poczytac.
    anna.korytkowska2009@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  77. witam
    serdecznie proszę o przesłanie mi na maila 2 i 3 albo którejkolwiek części bo po przeczytaniu Nagiej czuję niedosyt a nowych części brak :(
    Z góry dziękuje
    vipdorota1978@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  78. Witam Ja rownież poprosiłabym o przesłaniu mi 2 i 3 czesci, bo udało mi się zdobyć tylko 1 dziekuje z góry i pozdrawiam liska132@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  79. witam , jeśli ktoś posiada 3 część Nagiej prosze o przesłanie na maila takeovercontrol5@gmail.com z góry dziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  80. https://play.google.com/store/books/details/Raine_Miller_Najwy%C5%BCsza_stawka?id=IPoZBQAAQBAJ drugą część można znaleźć tu. Przypadkiem się na to natknąłem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ściągnęłaś to może, bo obawiam się że zapłacę a tam nic nie będzie...

      Usuń
    2. Na pewno jest. Można ją czytać na komputerze i będziesz ją miała w zakładce "moje książki". Jedyne czego nie można zrobić to skopiować i wysłać komuś e-mailem

      Usuń
    3. W google play, zanim zapłacisz, możesz podejrzeć plik. Klikasz po prostu ikonkę "Bezpłatna próbka" i widzisz tekst książki, więc masz pewność, że to nie jest żadne oszustwo :)

      Usuń
    4. Jest :D Faktycznie jest tam ta książka. W końcu ją znalazłam i pochłonęłam jednym tchem. I wiecie co? Czuję straszny niedosyt. Chcę więcej! :D Tylko trzeciej części jak na razie nie mogę nigdzie znaleźć :( Ale może skoro druga się tam pojawiła, to może będzie też i trzecia. Wystarczy, że wejdziecie w książki google play i wyszukiwarce wpiszecie Naga 2 albo Najwyższa stawka. Ja znalazłam wpisując też nazwisko autorki Raine Miller :) Klikacie w tytuł i pojawia się strona książki z możliwością kupienia. Dla pewności klikacie "Bezpłatna próbka" i macie kilkanaście stron tekstu darmowego do podglądu. Całość możecie kupić za 16,60 zł. Ja zaryzykowałam i jestem zadowolona, że w końcu poznałam dalsze losy bohaterów.

      Jedyny mankament google play to taki, że nie możesz skopiować książki i rozesłać do znajomych :( Ale masz ją u siebie na koncie i w każdej chwili możesz do niej wrócić poprzez aplikację google play. Aplikację można również pobrać na telefon i na czytnik ebook, więc można czytać zawsze i wszędzie.

      Usuń
    5. Aha no to w takim razie, nie pozostaje mi nic innego jak skusić się na zakup :) Dzięki za info ;)

      Usuń
  81. Witam,
    Jeśli ktoś ma drugą cześć w wersji PDF to prosiłabym o przesłanie na maila martulek28@wp.pl. Pisałam do wydawnictwa w sprawie drugiej części i otrzymałam odpowiedź, że w tym roku nie zostanie ona niestety wydana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugą część znaleźć można w książkach google play

      Usuń
  82. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  83. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  84. Mozna prosić o tłumaczenie 2 części oblicza na maila: s.szczepanekk@gmail.com Z gory dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  85. Witam, ja też poproszę o przesłanie 2 i 3 części po polsku na maila iwonka05@poczta.onet.pl z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  86. Witam ja tez bym prosiła o 2 i 3 czesc w j. polskim była bym bardzo wdzięczna za podesłanie mi tych czesci na maila anetarut1988@wp.pl Serdecznie pozdrawiam��

    OdpowiedzUsuń
  87. Witam Jeżeli mogłabym poprosić o przesłanie 2 i 3 części byłabym ogromnie wdzięczna i szczęśliwa :) . Buziaki snowwhite@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  88. Witam ja równiez moge prosic o 2 czesc po polsku . Bede bardzo wdzieczna
    zielonooka328@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  89. Cześć dziewczyny
    Jeśli posiadacie cześć 2 i 3 w języku polskim bardzo proszę o wysłanie na maila ewel1nka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  90. Cześć. Ja też bardzo proszę o 2 i 3 część po polsku. mój mail: sgaszcz@gmail.com dziękuje!!

    OdpowiedzUsuń
  91. Cześć,
    czy ma ktoś tłumaczenie 2 i 3 części serii Oblicza Blackstone'a?
    Bardzo proszę o przesłanie na maila: mika.1985@o2.pl dziękuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  92. Witam
    Napisała Pani że kupuje Pani książki na Amazonie
    Czy są tam książki również w polskiej wersji językowej czy tylko po angielsku? Bo przecież nie ma polskiej strony Amazona

    OdpowiedzUsuń
  93. Witam,
    Jeżeli to możliwe proszę o przesłanie 2 i 3 części na karina905@wp.pl
    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  94. Witam,
    Jeżeli to możliwe proszę o przesłanie 3 części na pi_butik@wp.pl
    Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  95. Witam,
    Proszę o przesłanie 3 książki na e-mail madziapo1@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  96. Witam.Również poproszę o 2 i 3 część .Bardzo bardzo dziękuję :))
    Fortm@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  97. Hey jezeli bys miala 2 i 3 cz po polsku to była bym wdzięczna. izawlosowicz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  98. Hej :) widzę ,że nie będę oryginalna :( Przeczytałam cz1 Naga i tak mnie to zaintrygowało ,że chcę poznać dalsze losy bohaterów, czy znajdzie się dobra duszyczka, która poratuje mnie w tej niedoli częścią 2 ? A nawet 3 po polsku ? Jeżeli tak to będę po sto kroć wdzięczna ;) paula_9107@wp.pl . Jeżeli tak to dziekuję niezmiernie osobie o dobrym serduszku :))

    OdpowiedzUsuń
  99. Hej, jeżeli miałby ktoś 2 i 3 część po polsku to bardzo bym prosiła, Nagą właśnie skończyłam czytać i nie mogę się doczekać co będzie w kolejnej części.
    aprillek@spoko.pl

    OdpowiedzUsuń
  100. Hej, ja również była bym bardzo wdzięczna za wysłanie mi 2 i 3 części w języku polskim. Będę mega wdziezna. Mój meil lusi17@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  101. Witam, czy ja też mogę prosić o 2 i 3 część po polsku ? Proszę, proszę, proszę ! Szukałam już chyba wszędzie i nigdzie nie mogę znaleźć. Mój meil to kuba44@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  102. Witam...czy ja również mogę prosić o 2 i 3 część w języku polskim:). myszeczka205@wp.pl....Dziękować z góry:)

    OdpowiedzUsuń
  103. Cześć! :) Tak jak i pozostałe, bardzo prosiłabym o drugą część w polskiej wersji, będę niezmiernie wdzięczna! To mój mail: ak77771@wp.pl Z góry dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  104. CZEŚĆ CZY TEŻ MOGŁA BYM PROSIĆ O WYSŁANIE 3 CZĘŚCI NA MEILA angelina_polec@interia.pl Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJE

    OdpowiedzUsuń
  105. proszę o 3 część aniusia.ap@interia.pl dzięki

    OdpowiedzUsuń
  106. Proszę o 3 część aniusia.ap@interia.pl dzieki serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  107. Proszę o 3 część luk13@op.pl dzieki serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  108. Witaj :)
    Od bardzo dawna wyczekuję kolejnych części tej serii jednak na wydawnictwie Amber wszystko ucichło. ;(
    Jeśli byłoby to możliwe mogłabym prosić o przesłanie tłumaczenia 2 oraz 3 części na mail: andzia19112@o2.pl
    Z góry: bardzo dziękuję :) !

    OdpowiedzUsuń
  109. Proszę o 3 część 910327@wp.pl dzieki serdeczne

    OdpowiedzUsuń
  110. Cześć :) ja też bym prosiła o 2 i 3 część z góry bardzo bardzo dziękuję :) edyta0441@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  111. Hej. Ja również poprosze o 3 część po polsku na maila aldona.gralewo@wp.pl z gory dziękuje 😊

    OdpowiedzUsuń
  112. Witam! wcale nie będę oryginalna proszę o 2 i 3 część po polsku proszę:) autsaider10@wp.pl dzięki Olga!

    OdpowiedzUsuń
  113. W google play zauważyłam zapowiedź 3 części :)

    OdpowiedzUsuń
  114. Polish version Eyes Wide Open - release day February 1 (or before this day). Thanks you loved my books. Raine

    OdpowiedzUsuń
  115. Witam jeżeli byłaby taka możliwość też bym prosiła i 2 część po polsku a jakby była i 3 część to jeszcze lepiej książka super beatarygal@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  116. Witam :-) bardzo prosze jeżeli jest taka możliwość o 2 i 3 cześć po polsku. mysiamarta1011@wp.pl. Z góry bardzo dziękuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  117. Witam wszystkich. Wlasnie przeczytalam 1 czesc i w panice szukam reszty, niestety nie znalazlam nic :-( podeslecie na email 2 i 3 czesc? m.jonio@wp.pl Prosze Prosze bo usycham ...

    OdpowiedzUsuń
  118. witam ja także proszę o 2 i 3 część( iza280675@wp.pl),z góry bardzo dziękuję,plis muszę je mieć

    OdpowiedzUsuń