sobota, 22 listopada 2014

Nina Reichter - Ostatnia spowiedź tom: 1,2,3

„ Co to znaczy, że należymy do siebie?
To znaczy, że jesteśmy połączeni funkcją odwrotnych emocji. Ktoś dotyka ciebie… a to ja czuję ból.”
„Bo w teatrze życia nie ty wyznaczasz partie i nie ty piszesz role. Nie ty przewidujesz myśli i kierujesz biegiem dat, zwalniając lub przyśpieszając czas w odpowiednich momentach. Jesteś marionetką w rękach przeznaczenia, które nie jest okrutne, choć czasem nazywają je bezdusznym. Patrzący przez pryzmat słów nie rozumieją, że ono jest po prostu… niezmienne”
„Pytasz mnie jak stworzyć miłość tak piękną i niedoścignioną, by echa jej słów odbijały się po stokroć, ożywając w umysłach raz po raz od nowa. Pytasz, jak dobierać zdania, by dźwięki melodii nigdy nie ustały, a gwarny szum braw był tak samo wyraźny jak krople kapiących łez, które słyszałeś tylko w swojej głowie. Pytasz mnie, nie dostrzegając, że setki zdań i tysiące słów kiedyś obrócą się w nicość, pozostawiając po sobie jedynie blady ślad istnienia. To nie finezja słów i kolejność zdań będzie tym, co zapamiętałeś. To jedynie zarys obrazu sprzed Twoich oczu stworzy wspomnienie, którego nigdy nie stracisz.”
„Więc znów rozkładam przed Tobą talię kart, a Ty losuj. Wybieraj między miłością, wiarą i nadzieją. Zobacz prawdę tylko po to, by wspomnienia nabrały jaśniejszego znaczenia i byś mógł przyznać, że były przepiękne - choć to, co stało się potem, sprawia, że odwracasz od nich wzrok. Zobacz prawdę, byś jak zwykle pominął fakt, że ma ona różne oblicza, a to jedno jedyne, które dostrzegasz, jest tylko jej obrazem odbijającym się w Twoich oczach.”

Siedzę przed laptopem, próbując napisać ten post i dochodzę do wniosku, że czegokolwiek bym nie napisała, nie jestem w stanie nawet w połowie oddać treści tych książek. Jednego jestem pewna - to zdecydowania jedna z najlepszych historii, jakie kiedykolwiek czytałam. To było moje pierwsze zetknięcie z tą autorką, jestem szczęśliwa, że na nią trafiłam. Po kolejne sięgnę w ciemno.

Czytałam wiele książek, ale ta jest wyjątkowa pod każdym względem… i co dziwne, nie da się tego przewidzieć czytając sam opis. „Ostatnia spowiedź” jest reklamowana jako hit internetu i doskonale wiem, dlaczego tak się stało. Trzy tomy, jedna, absolutnie genialna historia i morze emocji, tak wielkich, że jeszcze długo będą mi towarzyszyć. Każdy kolejny tom jest lepszy od poprzedniego, natomiast ostatni to absolutna bomba. 

„Bo jesteśmy jedyni. Wyjątkowi i niepowtarzalni. Niezmienni i niewzruszeni, trwamy w tym, co nazywają wiarą, a co pozostaje jedynie strzępkiem ludzkich nadziei, że kochasz mnie tylko trochę mniej… bo nikt nie mógłby kochać, tak, jak ja Ciebie”.

Wszystko tu jest świetne od atmosfery, intensywności emocji i relacji, po wielowymiarowość bohaterów. W dużej mierze to zasługa stylu autorki, który jest niebanalny i trafia w czytelnika w odpowiednie miejsca. Autorka wzbudza emocje, daje do myślenia, wplatając w fabułę treści, które z powodzeniem mogą stać się złotymi myślami. Jednak jeszcze głębszego sensu nabierają, czytając całość tej historii.

W tej książce jednych bohaterów się kocha, innych nienawidzi. A jednak żaden nie jest doskonały, żaden nie jest wyidealizowany, każdy ma wady, popełnia błędy i jest na wskroś realistyczny. 

„ - Czujesz to? - powiedział, patrząc z największą czułością, a ona przez łzy tylko skinęła głową. Jej oczy zrobiły się jakby jaśniejsze, a na twarzy pojawił się nikły uśmiech. Poczuła… przed chwilą poczuła chyba najpiękniejszą rzecz w swoim życiu. - Nasz jeden dzień będzie trwał zawsze, dopóki ono bije dla ciebie… - 
- Ale zawsze to jest bardzo długo, Brade.
- Ale ja przy Tobie nie boję się wieczności.„

Relacja Ally i Bradina jest niesamowicie intensywna i burzliwa. Piękna sama w sobie, trudna i obarczona poważnymi przeciwnościami losu. I to właśnie ta intensywność uczuć sprawia, że popełniają błąd za błędem, których konsekwencje trudno pokonać i przewidzieć. Ich uczucie z początku dość niewinne, z nutką naiwności, przeradza się w ogień. Ranią siebie wzajemnie tak mocno, jak bardzo się kochają. I chyba właśnie to sprawia, że ich uczucie jest tak bardzo realistyczne. Intensywne, ale nie wyidealizowane, głębokie, ale nie tandetne.

„Możesz starać się wymazać winy, których jesteś świadomy.
A ja nienawidzę Cię najbardziej za to, że wiesz o nich tak straszliwie mało. Przestałam Cię kochać z ostatnią kroplą parującej wody, tamtego smutku i moich łez. Wtedy coś umarło. Umarło najbardziej pierwotne tchnienie mojej miłości do Ciebie.”

Podziwiałam też Toma, a z każdą kartką mój podziw dla niego rósł coraz bardziej… a dlaczego? Tego nie zdradzę, szkoda psuć frajdę przyszłym czytelniczkom. 

W treść zostały też wplecione twarde reguły show biznesu, perfidia ludzka, potęga zazdrości i marketingu. Czy są wyolbrzymione? Wydaje mi się, że nie, ale to potrafią ocenić tylko nieliczni, ci którzy mają o tym jakieś pojęcie. 

„Nienawidzę. Nienawidzę, kiedy to robisz. Kiedy zupełnie nieświadomie wykonujesz jakiś gest, lub mówisz coś, co sprawia, że tracę nad sobą kontrolę. Nienawidzę, kiedy śledzę ruchy Twoich warg… spoglądam ukradkiem, wstydząc się, że patrzę. Bo nie powinienem. Nienawidzę tego, że wiem, jak smakują Twoje usta… Przecież nigdy nie zapomniałem…"

Akcja toczy się naprawdę wartko, pełna jest zwrotów i niespodziewanych wydarzeń. Nie sposób oderwać się, nie przeczytawszy do ostatniej strony. Mamy tu prawdziwy rollercoaster emocjonalny, tak więc czytelnik śmieje się i płacze z bohaterami, zwłaszcza w ostatnim tomie, który przyprawia czytelnika o szybsze bicie serca. Trudno mi się otrząsnąć z tego wszystkiego. 

Osobiście cieszę się, że miałam możliwość przeczytania wszystkich części od razu, bo gdybym miała czekać na kolejne tomy, to byłoby nie do zniesienia. Książek nie można nie przeczytać, zdecydowanie warto. Od dziś zajmują honorowe miejsce w mojej prywatnej biblioteczce. Na długo pozostaną mi w pamięci, bo taka intensywność emocji, po prostu nie może nie wpłynąć na czytelnika. Jestem pewna, że jeszcze wielokrotnie powrócę do tej historii. Gorąco polecam.

47 komentarzy:

  1. Mam pytanie.Czy tom 3 czytałaś w formie książki,czy e-booka? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za tą recenzję
    jest tak napisana że odrazu biorę się za szukanie tych książek

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. książki zamówione - czekam i nie mogę się doczekać :)

      Usuń
  3. Jakby ktoś miał tom 3 to niech da znać :) chce przeczytać wszystkie części na raz bo wtedy będzie kompletna historia!
    Ale nakręciłaś mnie na tą historię ! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja tak zachęcająca, że muszę przeczytać te książki. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy jest możliwość pobrania gdzieś tomu 3?

    OdpowiedzUsuń
  6. witam serdecznie, skusiłam sie oczywiście na książkę, mam pytanko czy wrzucałaś ja na swojego chomika?jeśli tak to poprosze o link agata-makowska5@wp.pl z góry ślicznie dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super książka, jednym tchem przeczytałam 2 tomy :) Czy podzieliłby sie ktoś 3 częścią?? byłabym bardzo wdzięczna to mój mail magda.tom@vp.pl z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja tez chetnie przecyztalabym 3 czesc powiesci.ma ktos wersje pdf? klodzinska4@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. ja również przeczytałabym 3 tom może ma ktoś skan książki?? było by miło natalia_banat@amorki.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również jestem chętna na s tom ale słyszałam że nie będzie wydany w formie e-booka tylko w wersji tradycyjnej podobno autorka nie wyraziła zgody ale nie wiem czy to na 100% prawda jesli tak to miejmy nadzieje że ktoś uratuje nas skanem.Pozdrawiam wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam dwie części i póki co jestem z tych książek zadowolona!
    Fajnie się czyta. Autorka napisała tak te książki, że często niektóre zdania naprawdę można przyswoić i kierować się jej "złotymi myślami" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. pisałam wcześniej, że poczekam aż będę mieć 3 części i na raz przeczytam ale nie wytrzymałam :P wszystko przez Twoją recenzję! :)

      Usuń
  12. Kupiłam !!!! w ksiegarni
    przeczytałam i powiem że w życiu czegos takiego nie przeżyłam.... nigdy nie zdarzyło mi sie tak płakać czytając książkę a zarazem nie mogąc się od niej oderwac.
    pierwsze dwa tomy połknęłam w dwa dni, przy trzecim musialam zrobić sobie tygodniową przerwę gdy akcja zaczeła się gmartwać, ale uważam że pozycja bardzo dobra i warta każdych pieniędzy :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. czy ma ktoś drugi tom tej ksiażki na pdf moj email anka199817@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ktoś ma to ja tez proszę i 2 tom na PDF o to mój email : riseagaints115@wp.pl

      Usuń
  14. kocham tą serię ... zwyczajnie zakochałam się i nie potrafię przeżyć dnia ..aby nie czytać choć jej fragmentów .

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy może się ktoś podzielić książką w formacie pdf, będę bardzo wdzięczna. Mój email kdujka@gmail.com -
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. No i wkońcu jest ostatnia część na chomikuj, wczoraj ściągnęłam i oczywiście noc nie przespana bo musiałam przeczytać całą,oczywiście pod koniec od pewnego momentu (chyba kazdy kto przeczytał będzie wiedział od jakiego) już nie wytrzymałam i płakałam, płakałam po prostu tak jak no nie wiem jak to opisać. Najpiekniejsza historia jak do tej pory przeczytam jeszcze napewno nie jeden raz ją przeczytam.Kocham te serię jako napewno nie jedyna dziewczyna.GORĄCO POLECAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czesc :)
      Na Chomiku juz nie zostało ani śladu po tym 3 tomie ( usunięty ) - czy będziesz tak dobra i podzielisz się ?? :)
      krakuska@lama.net.pl
      Będę baaardzo wdzięczna - pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Witam,
      na chomiku niestety nie ma już 3 części :(
      Będziesz tak dobra i podzielisz się ?? :):)
      kluseczka18@wp.pl
      Będę wdzięczna - nie mogę już się doczekać aby ją przeczytać ! :)
      POZDRAWIAM
      M

      Usuń
  17. Witam;) przeczytałam recenzję i już nie mogę się doczekać kiedy zacznę czytać;) Dziewczyny jeśli macie pdf z tymi książkami to bardzo proszę o przesłanie na adres: syzia85@poczta.fm. Z góry dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam!!! Nie ukrywam że zaintrygowały mnie komentarze o tej serii,znalazłam tom 3 ale nie lubię czytać od końca. Czy mogła bym prosić 1 i 2 tom w wersji pdf.kalina182@interia.plZ góry dziękuję!!! :)POZDRAWIAM!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie skonczyłam drugi tom... brak mi słów żeby opisać emocje i wszystko co mną tragało podczas czytania... Czy ktoś jest w posiadaniu III tomu? Błagam ....niech mi ktoś pode śle bo inaczej gotowam zwariować...
    Pozdawiam.
    adres jak co : decybelek@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
  20. Podzieli się ktoś III tomem? zgojek112@wp.pl Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  21. Baaardzo prosze o 3 tom. PLISSSS.
    m.wrobelek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  22. mozna prosic o tom I, II, III książki???
    proooosze
    jellyking84@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ludziska proszę o tom 3, nigdzie nie ma ebooka do kupienia, a ja właśnie skończyłam to 2 i oszaleję jak nie przeczytam co dalej :((((((
    sanda3@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej dzieuszki, proszę o wszystkie trzy częśći :) Ja właśnie skończyłam 3 tom " Proś mnie o co chcesz... " i już nie mogę się doczekać tej serii po waszych komentach,dzięki z góryyyy jziola@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Proszę bardzo w wszystkie 3 części w pdf.(będę bardzo wdzięczna) justynapa@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Hej.Czy ma ktoś tom 3 w pdf? Jesli tak to bardzo proszę o maila gabrycha4@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam tez chciałabym prosic ale o wszystkie trzy czesci w formacie pdf bo niestety niema na chomiku a chcialabym przeczytac badzo dziekuje martusia2011x@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Przeczytałam pierwsze 2 części już 2razy! Proszę o 3tom jeśli ktoś posiada :) ksiazkowamoli@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Przeczytałam dwie pierwsze części i książka jest rewelacyjna. Nigdzie jednak nie można znaleźć 3 części. Byłabym wdzięczna, jeśli komuś się udało odnaleźć i mógłby się podzielić :) (mój mail: krysia13j@interia.pl)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam. Po przeczytaniu opinii, muszę koniecznie przeczytać tą serię. Bardzo proszę o wszystkie części - magdaa0726@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam

    Czy ktoś posiada 3 część ? Bardzo proszę o przesłanie na maila estius2@gmail.com Z góry dziękuje, pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam tom 3 w pdf-ie jak by ktos chcial prosze pisac martusia2011x@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeśli ktoś ma wszystkie 3 części w pdf bardzo proszę bo zaciekawiła mnie ta trylogia
    angelika.pyzdry@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. witam :) jeżeli ktoś ma tą trylogię całą pdf to byłabym bardzo wdzięczna za wysłanie :)
    Pozdrawiam Dominika :D
    domcia2224@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. hej :) bardzo chce przeczytać wszystkie części ale nigdzie nie mogę znaleźć pdf. może ktoś mi wyslaś na maila : kasia23090@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeśli ktos byłby tak cudowny to proszę o przeslanie 2 i 3 tomu na n.zajac91@gmail.com ! Co jest dalej?!?! Czekam z niecierpliwością!;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej :) również proszę o przesłanie 3 tomu na agula1221@gmail.com ;) jestem tak strasznie ciekawa końca - chociaż mam już pewne podejrzenia ;p

    OdpowiedzUsuń
  39. hej :) jeśli ma ktoś z Was I i II czesc w pdf to prosze o wyslanie na maila justyna1254@amorki.pl

    OdpowiedzUsuń
  40. Hej, bardzo proszę o tom I bo nigdzie nie mogę znaleźć, posiadam tylko 2 i 3 niestety i nie mogę zacząć czytać :( Dzięki wielkie. Mój e-mail : jziola@wp.pl

    OdpowiedzUsuń